mandag 22. juni 2009

Nok en skattejakt!

Min pappamor, altså farmor, er på flyttefot. Hun har solgt leiligheten sin og skal over i en mye mindre en, det betyr at hun ikke får med seg alle sakene sine. Og ting som kanskje er søppel i hennes øyne er ganske sikkert skatter i mine. (Noe av det ihvertfall... :) )


Så på søndag fikk jeg med meg en stoor eske med ting + en symaskin, og i går kom det jammen en eske til!:)Her har jeg satt fram noen av skattene så skal se hva som skal beholdes, hva som skal settes bort og hva som skal kastes.

Et søtt kaffesett som absolutt skal beholdes!:)





Gammelt håndmalt kinaporselen som min oldemor hadde spart på da hun var ung. Hun fikk en kopp og en skål til bursdagene sine.

Fikk også en noen gamle mugger, de to hvite er like og de er fra da pappa var liten, altså ikke sååå gamle. ;) Men den grønne vasen er fra oldemor.

Fikk pappamors koppestell fra hun var barn.

Her er et stort fat fra en av mine oldemødre, fatet er fra omkring 1920-30 tallet tror vi, fra Egersund fajansefabrikk.

Dette er også fra en oldemor, det er fra Porsgrunds Porselen
Begge fata er tydelig godt brukt og veldig slitte. Sjarmerende!

Det var noen av mine nye skatter, nå mangler jeg bare en hylle på kjøkkenet og et vitrineskap i stua så jeg kan få vist fram skattene!:)

Ha fin St.Hans feiring alle sammen!

5 kommentarer:

  1. Heihei, så heldig du har vært! Virkelig noen fine skatter her :) Og ekstra koselig når det er ting som familie har hatt. Fatene var veldig flotte, og enda finere når man kan se at de er godt brukt :)

    SvarSlett
  2. Så heldig du er!
    Vi har ingen "gamle" i familien, jeg hadde kun farmor, men hun døde for veldig mange år siden...
    Så ingen arveting altså.
    Så fint at du setter stor pris på det du får av din farmor!
    Klem, M

    SvarSlett
  3. Heldige du! Kjempe mye fint du har fått!
    Kos deg i kveld da!
    Klem*

    SvarSlett
  4. Åååå...flotte skatter!!
    Heldige du;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  5. Koselig med sånne arveting. Jeg er veldig glad i mugger selv så tar vare på alle jeg får tak i! Sånt "koppestell" som du har i hvitt har moren min også, så jeg har sagt fra at det vil jeg gjerne ha etterhvert, så vi får se. Ha en hyggelig kveld. Klem.

    SvarSlett